Nehz olyan ellensggel szemben kzdeni, aki a fejedben tanyzik.
nmagad beutazsa: a mindensg beutazsa.
Knnyebben rtall az tra, aki mr ismeri a jrst.
Addig kezdj hozz a nehz dolgokhoz, amg knnyek.
Semmifle tevkenysgnk sem lehet elg lland, ha egyni rdeknkben nincs meg gykere.
Aki gyors sikert reml, nem lehet elg alapos, aki kis elnyket vr, elszalasztja a nagyot.
A helyes dnts kulcsa a tapasztalat, a tapasztalat forrsai pedig tbbnyire a rossz dntsek.
Bzz magadban, s mindig nmagad lehetsz.
Ha ft ltettl, trelemre van szksg. Nem hzhatod ki naponta a fldbl, hogy megnzd, mennyit ntt a gykere.
Az lmok rtelmezse remek mdja annak, hogy az elme tudattalan tevkenysgeit megismerjk.
Az ernyek ltalban a szksg gyermekei.
Az ember hasonlatoss vlik ahhoz, amiben gynyrkdik.
Ki szknek rzi a mindensget: teremt.
Minden lpsnk egyben kzdelem az igazsgrt, amirt mindennket fell kell ldoznunk; szvnket, szeretetnket, letbe vetett bizalmunkat, mindent, amihez csak ragaszkodik a szvnk.
Az a hi ignynk, hogy mindent megrtsnk, a megismers teljes hinybl fakad.
A tbbsg mindig tved.
Mindenrl minden igaz, s minden hazugsg.
A legtbb meszkalinlvez a skizofrninak csak a mennyei oldalt tapasztalja meg.
Minden ami hihet: az igazsg egyik arca.
Ha az szlels kapui tisztk lennnek, az ember mindent olyannak ltna, amilyen valjban: hatrtalannak.
Nem lehet egszsges az a trsadalom, amelyben eltlik a klncket.
Sose hagyjuk, hogy erklcsi rzknk megakadlyozzon abban, hogy helyesen cselekedjnk.
A gondolat sszetett s kimondhat, az igazsg egyszer s kimondhatatlan.
A szerelem nagy tettekre serkent, s megakadlyoz bennnket abban, hogy megvalstsuk ket.
Egyik ember hatalma a msik gyengesge.
Azok az okok, amelyek arra ksztetnek minket, hogy tartzkodjunk a bnktl, mg a bnknl is szgyenletesebbek s titkosabbak.
Az rtatlansg tudatlansg.
Amit az emberek a htad mgtt mondanak rlad: helyed a kzssgben.
Egyedl az elviselhetetlen, hogy semmi sem elviselhetetlen.
Paranois az, akinek van nmi sejtse arrl, hogy mi folyik itt.
Minden ami j, az szabad s vad.
Amikor az emberek j zent hallanak, honvgyat reznek valami irnt, ami sosem volt az vk, s soha nem is lesz.
Azrt van oly sok szerencstlensg a vilgon, mert tl sokan prblnak egyetlen szkellssel a cscsra jutni.
Kt elmlet kzl mindig a mulatsgosabbat vlaszd!
Aki habozik, az mr morlis lny. Mi a habozs? Mestersges sznet, mely arra val, hogy egy kvlrl jv esemny dntsn a krdsben.
Furcsa, hogy az igazsg ott kopog az ajtdon, te meg kiszlsz: „Most kell jnnd neked is, amikor az igazsgot keresem?” S mit tehet az igazsg, ll odbb. Furcsa.
Gondolkodom, teht vagyok.
A legvgn nem az fog szmtani, hogy mennyi v volt letedben, hanem hogy mennyi let volt veidben.
Maga az rtelem is hit krdse. Hiten alapul, ha azt lltjuk, hogy gondolatainknak brmifle kze van a valsghoz.
Millik vgynak halhatatlansgra, de fogalmuk sincs, mit kezdjenek magukkal egy ess vasrnapon.
A valsg az elmlkeds egyszer emlkezetkiesse.
Minden igazsg egyszer – ez nem egy dupla hazugsg?
Csupn a knnyztatta szem kpes tisztn ltni.
Az embernek gy kell lnie, amint gondolkodik, mert msknt elbb vagy utbb gy fog gondolkodni, amint l.
Ne flj a tkletessgtl – gysem red el soha.
A szemlyisg a tudat ruhja.
Az letben nem az jelenti a tragdit, ha nem red el a clodat, hanem az, ha nincsenek cljaid.
Minden kijrat bejrat valahova mshov.
A boldogsg nnknek a krlmnyekkel val egybeesse.
Az ember mindenben makacsul az rtelmet keresi.
A tett halla az okoskods.
Az, hogy egy drog hasznlata mly pszicholgiai vagy filozfiai megltsokat eredmnyezhet, a legtbb tanult ember szmra tl egyszernek, tl mestersgesnek, st, tl banlisnak tnik, hogy igaz legyen
Ha az emberi agy elg egyszer lenne ahhoz, hogy megrtsk, akkor egyszersgnkben erre mr nem lehetnnk kpesek.
A lelkiismeret az a bels hang, ami arra figyelmeztet minket, hogy valaki taln figyel.
A tkletessg irnti vgy a legszrnybb betegsg, ami emberi elmt megtmadhat.
Nincsenek tnyek, csak rtelmezsek.
A jzan sz az, ami szerint a Fld lapos.
A tervez nem akkor tudja, hogy tkleteset alkotott, ha mr nincs mit hozztenni, hanem ha nincs mit elvenni.
Ki vagy? A hatrtalan, mely fogantatsodkor a hatrok kzt megjelent.
Egyetlen halvny kis bizonytkunk sincs arra, hogy az let komoly dolog.
Vajon igazsg az, amit mindenki egynteten hazudik?
Mindig mindenre tekintsnk gy, mintha elszr ltnnk, vagy utoljra.
Az ember nem valamifle szilrd s tarts kpzdmny, sokkal inkbb ksrlet s tmenet, keskeny, veszlyes hd termszet s szellem kztt.
Azokat a problmkat, amelyeket egy bizonyos szint gondolkodsmd okozott, nem lehet megoldani ugyanolyan szint gondolkodssal.
Aki sokat gyjt, sokat veszthet.
A flelem legersebb s tbbnyire leghatsosabb ellenszere a kzvetlen cselekvs.
Irigysgnk mindig tovbb tart, mint azok boldogsga, akikre irigyek vagyunk.
Egy ember halla tragdia. Egymilli statisztika.
A knyvtr a szabadsg fegyvertra.
Nem szmt, mit mondunk a llekrl, csak az a fontos, hogy mondjuk.
A gynyr s a kn kztt lnyeges klnbsg nincs. Amg az ember l, addig jra s rosszra egyarnt szomjas, s csak egyet akar, az let kbt italtl lerszegedni.
Bhme s William Law nyomn azt mondhatjuk, hogy bnktl meg nem tisztul llekkel az isteni Fnyt teljes ragyogsban is csupn lobog tisztttzknt rzkeljk.
A kutats: ltni, amit mindenki ltott, s arra gondolni, amit mg senki sem gondolt.
Azok, akik nem akarnak utnozni semmit, nem is alkotnak semmit.
Csak bzz magadban, s tudni fogod, hogyan lj!
Sose feledd, hogy csak a dgltt hal szik az rral.
Vigyzz, hogy vilgosat gondolsz-e, vagy sttet; mert amit gondoltl, megteremtetted.
A morlfilozfia kt nagy tvedse kzl az egyik, hogy birtokban vagyunk az igazsgnak, a msik, hogy nincs igazsg, amelynek birtokban lehetnnk. |